mEnara tInjau..

Thursday 11 April 2013

Lentera Hati


***بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ***

"Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang."


Lentera hati, apa mahu kamu..
Apa yang kamu ingin..
Sungguh menyakitkan..
Kabur pandanganku..

Renyai-renyai rahmat Illahi..
Seperti mengiringi mahu mu itu..

Apa gunanya kamu..
Lentera hati..
Apa fungsi mu..

Mana..mana..
Mana janjimu itu..

Mana enzim-enzim pejuang itu..
Cukup sudah hati ni disakiti..

Mana kamu lentera..
Berjanji  melindungi..

Berjanji untuk mengasihi..
Mana  janji-janji mu itu..

Wahai lentera..
Aku pasti kamu lebih memahami..
Apa mahu mu..

Cukuplah mereka-mereka menyakitiku..
Aku pinta lentera..
Bangunlah..
Bantulah aku..
Melindungi hati ini..
Mengasihaninya..

Aku tahu kamu juga tahu..
Hati ini memerlukan kamu..
Lentera pahlawan hati..

Ya Allah bantulah hambamu ini..
Bantulah aku membina lentera hati ini..

Aku memantimu wahai lentera hatiku...
Berjuanglah...




 @______________@
( *sebarkan kasih sayang -bintang kecil* )

No comments:

Post a Comment